Pressmeddelande 2011-06-16

Äntligen öppnar Lagerhaus webbshop

- Vi vill bli en ledande aktör på den nordiska marknaden som erbjuder personliga och praktiska prylar som enkelt förnyar hemmet – en modern e-handelslösning är en naturlig del i denna utveckling, säger Lars Bonander, VD Lagerhaus.

I maj öppnade inredningskedjan Lagerhaus bloggshoppar med försäljning av utvalda bloggares favoritprodukter. I höst är det dags att starta upp ännu en distributionskanal –  webbshop. Genom att erbjuda en webbshop öppnar vi upp för ännu en digital försäljningskanal.

Bloggshopparna var starten på Lagerhaus digitala satsning och ett unikt pilotprojekt för att hitta nya vägar att kommunicera med målgruppen. Detta har gett många positiva reaktioner men även visat att det finns en stor efterfrågan efter en traditionell webbshopslösning. Nu tas nästa steg och redan i höst startas en webbshop.

-Vi vill att fler ska få möjligheten att inspireras av våra produkter. Därför är det extra roligt att i och med en webbshop leva upp till våra kunders önskningar och förfrågningar att köpa våra produkter även på distans, säger Lars.

Butik, e-handel och bloggshop är tre viktiga kanaler för Lagerhaus som ser fram mot ett  fortsatt utvecklande samarbete med bloggare parallellt med sin kommande webb-satsning.

Lars Bonander

Tel: 031 – 711 40 50, 072 – 730 06 30
lars.bonander@lagerhaus.se

Marknadschef
Johanna Cargioli

Tel: 031 – 711 75 18, 070 – 399 96 89
johanna.cargioli@lagerhaus.se

Om Lagerhaus
Lagerhaus har 33 butiker över hela Sverige och erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar inom områden som kök, på bordet, bada, tända, slå in, inreda, ordna, böcker, bazar och mat & godis. Lagerhaus ingår i Axstores. www.lagerhaus.se

Axstores
är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge och omsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se

Pressmeddelande i PDF-format

Pressarkiv

Pressmeddelanden 2012
Pressmeddelanden 2011
Pressmeddelanden 2010
Pressmeddelanden 2009
Pressmeddelanden 2008
Pressmeddelanden 2007

Besök Axstoresbolagens hemsidor. Där hittar du också information om bolagens mediakontakter.

Visste du att...

2010 förvärvade Axstores den ledande skönhetskedjan i Norge, Esthetique.